Pagina's

dinsdag 30 maart 2010

~~ De Spruiten en de Uggies~~

Marry vroeg me wat de Aussies al zo eten: Ze hebben een prachtige keuken, maar gebruiken hem zelden.
Ze eten veel buiten de deur, ‘s middags zitten alle vreettenten vol, ook school kids, veel Aziatisch, sushi, Indisch, Chinees enz. word er gegeten, wat betreft de groenten hier is er veel keus alleen anders dan bij ons in Nederland. Ze eten dan ook veel vlees en vis, een echte keuken hebben ze niet. Een typisch gerecht van de Australiërs is de Vegemite, een bruin gekleurd gistpasta, erg zoutig en word op toast, brood of cracker gesmeerd  wij vinden en vonden het niet lekker bah. Het typische eten van de Aboriginals heet Bush Tucker, dat betekent letterlijk; wat de woestijn je biedt.




Drinken doen ze bier en wijn, gisteren waren wij naar de Barossa Valley de wijn gebieden van Adelaide we zijn bij een wijn boer geweest Jacob’s Creek en hebben ook een paar flessen gekocht, bubbeltjes champagne, heerlijk hoor.
Even op de groente terug te komen voor Marry, ik heb een foto gemaakt in de supermarkt van de Spruiten, momenteel zijn ze niet zo groot mááár ze mogen er zijn denk ik zo, bloemkool is goed, broccoli ook maar is behoorlijk prijzig sla tomaten komkommer wortels is allemaal goed te kopen. Wat wij  nog niet hebben gegeten is Kangoeroe Vlees , ik ga het ook niet eten, maar hier vinden ze het erg lekker het is geloof ik wat zoetig vlees.Van middag zijn we de UGG’s wezen halen, jammer voor Mirjam maar de franje UGG’s waren op dus heb ik  zonder genomen, we hopen dat het goed is Mir, Je kan ze ook nog omslaan een stukje van allemaal trouwens, het lijkt wel een schoenen winkel vinden jullie ook niet? Klik op de foto’s voor groter!! Morgen gaan we weer een dagje naar het strand, misschien is de dolfijn er weer! We houden nog steeds mooi weer deze week, het weekend is het Pasen, hier is het echt feestdagen met heel veel chocolade eieren, en die zijn duur hier, vanmorgen waren wij bij de chocolade fabriek Haigh’s, je kon er ook kopen, het liep werkelijk storm de
grote eieren werden heel veel gekocht voor $ 35,00 per stuk en een reep of zakje eitjes al gauw $10,00, met de rond leiding kregen we natuurlijk wat chocolade, erg lekker maar geef mij maar Droste hoor.
   Vanmiddag opeens in mijn rug geschoten, dus loop een beetje krom!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten